نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اصحاب رسانه

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی، مسعود فیروزی به‌مناسبت هفته دولت در محل خبرگزاری دانشجویان ایران و خبرگزاری بین‌المللی قرآن حضور پیدا کرد و بر هم‌افزایی بهزیستی و رسانه در انتشار اخبار صحیح و فرهنگسازی، امید آفرینی، بیان دستاوردها و معرفی خدمات بهزیستی و پیگیری مطالبات جامعه هدف تاکید کرد.

 مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی در این نشست خبری، گفت: نقد روندهای موجود و پیگیری مطالبات عمومی از مهمترین کارکردهای رسانه است و ما همواره خود را ملزم به پاسخگویی می‌دانیم. علاوه بر این، رسانه‌ها تولید فکر می‌کنند و می‌توانند برای جامعه هدف بهزیستی خصوصا افراد دارای معلولیت، معتادین بهبود یافته، اقشار آسیب دیده جامعه و... نقش موثری در تزکیه رفتار عمومی و پذیرش این افراد از سوی عموم مردم در جامعه و فضای عمومی و جلب مشارکت‌های مردمی و حمایت خیرین داشته باشند. متاسفانه افراد آسیب دیده اجتماعی بعد از توانمندسازی و طی کردن دوره درمان باز هم در محیط جامعه داغ ننگ بر پیشانی آنها می‌خورد و طرد می‌شوند و ممکن است مجددا به سمت رفتارهای پرخطر سوق یابند. در این میان رسانه می‌تواند شرایط را برای پذیرش این افراد در جامعه از طریق فرهنگسازی میسر کند. درخصوص افراد دارای معلولیت نیز قابلیت‌ها وتوانمندی‌های آنها غالبا دیده نمی‌شود درحالیکه امروز در عرصه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، علمی و ... بسیار موفق ظاهر شده‌اند.
نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اصحاب رسانه

فیروزی با اشاره به توصیه حضرت علی (ع) در نهج البلاغه مبنی بر مرور کارهایمان در پایان هر روز برای آنکه بدانیم چه کار درست و چه کار نادرستی انجام داده‌ایم، گفت: کارکرد نقد همین است. رسانه‌ها کارکرد نظارتی دارند و می‌توانند نقشی بی بدیل در اموری چون آگاه‌سازی جامعه، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های مختلف، مطالبه‌گری در جهت منافع ملی و در نتیجه پالایش جامعه ایفا کند.نقد یعنی مرور عملکردهایمان. نقد هدیه‌ای است که اگر از آن درست استفاده شود قدرتی معجزه‌گر در پاکسازی جامعه از اشتباهات دارد.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش موضوع تهاجم فرهنگی را مطرح ساختند، بعدها از واژه مهندسی فرهنگی استفاده کردند و در حال حاضر مدت‌هاست که مفهوم شبیخون فرهنگی را عنوان نموده‌اند. شبیخون فرهنگی یعنی در یک جنگ تمام عیار ترکیبی قرار گرفته‌ایم و جهاد تبیین به عنوان یک نوع رزمندگی، حرکت جهادی و یک امر واجب کفایی و عینی برای تمام افراد در این جنگ تمام عیار مطرح می‌شود. تمامی آسیب دیدگان اجتماعی نظیر دخترانِ فراری، کودکان کار و خیابان، افراد دارای اعتیاد و... زخم خورده این جنگ ترکیبی تمام عیار دشمن در حوزه فرهنگی هستند و در این میان رسانه نقش بسیار موثری در جهاد تبیین برعهده دارد.
نشست خبری مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی با اصحاب رسانه

 

کد خبر 115867

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد